Projekta koordinatore:
-
Galveno un pakārtoto
uzdevumu plānošana saskaņā ar programmas mērķiem un Līgumu;
-
Stratēģiskās akcijas;
-
Informācijas izplatīšana,
izmantojot tīklā iesaistīto studentu aptaujas lapu analīzi;
-
Projekta
rezultātu analīze;
-
Projekta budžeta gala
atskaite.
|
Beata Soloveja |
Project coordinator:
-
Expenditure of tasks and subtasks according to IP objectives and
contract;
-
Strategy actions;
-
Dissemination of information throughout the network students
questionnaires analysis;
-
IP
outcomes analysis;
-
Final
reports of IP budgetary.
|
Pētījumu
publikāciju redaktors:
-
Partneru rakstu sakopošana starpvalstu
krājumam "Eiropas sociālā attīstība;
-
Darbu grafika plānošana;
-
Publikācijas
izstrādes grafika īstenošana;
-
Galarezultātu
prezentācija.
|
Valters Dolacis |
Research publications editor:
-
Gathering articles from all partners for the
International proceedings European Social Development;
-
Organizing time management;
-
Setting stages for the publications get ready for
performance;
-
Performance reporting.
|
Atbildīgā par
studiju braucieniem un studiju prakses vietām: |
Zane Čečiņa |
Responsible for study trips and field trips:
|
|
2012 |
|
ERASMUS INTENSĪVĀ APMĀCĪBA PAR TĒMU
"SOCIĀLĀ UZŅĒMĒJDARBĪBA UN DEMOKRĀTIJAS ATTĪSTĪBA
EIROPĀ"
2012.GADA 24.SEPTEMBRIS -
6.OKTOBRIS |
ERASMUS
INTENSIVE PROGRAMME "SOCIAL ECONOMY, SOCIAL ENTERPRISE
AND THE DYNAMICS OF EUROPEAN DEMOCRACY"
SEPTEMBER
24 - OCTOBER 6, 2012
|
|
Pasniedzēji un studenti no
Latvijas, Lietuvas, Dānijas, Norvēģijas, Rumānijas un Lietuvas
augstskolām piedalījās ERASMUS IP kursā, kas ilga 10 dienas (no
24. septembra līdz 6. oktobrim) Latvijas Kristīgajā Akadēmijā.
IP programma pieejama
šeit.
IP kursa mērķis ir veicināt
sociālās ekonomikas un sociālās uzņēmējdarbības izpratni trijos
aspektos:
1.
1) Stratēģijas
Eiropa 2020 perspektīvā,
2.
2) Saistībā ar
asociatīvās demokrātijas koncepciju,
3.
3) Analizējot, par
ko pārvērtušās ES demokrātiskās sabiedrības.
IP kursa laikā
Latvijas un ārvalstu dalībniekiem bija iespēja satikties uz
diskutēt ar labi pazīstamiem politiķiem un sociālās politikas
aktīviem veidotājiem: LBAS priekšsēdētāju P.Krīgeru, LR Saeimas
Sociālo un darba lietu komisijas pr. A.Barču u.c. Bez diskusijām
un semināriem dalībnieki devās arī izbraukuma vizītē uz Bruknas
kopienu, lai dzirdēto un uzzināto vērotu praksē, pārrunātu ar
praktiķiem. IP kursa dalībnieki noslēgumā saņēma Sertifikātu.
|
Teachers and students from Latvian, Lithuanian, Danish,
Norwegian, Romanian and Hungarian universities attended the
ERASMUS IP course, lasting 10 intensive days (September 24
October 6, 2012). Programme of the IP course is available
here.
The objectives of the IP is to develop understanding of Social
Economy from three perspectives:
1) Europe 2020 strategy perspective,
2) Associative democracy concept,
3) Analysis of what EU democratic societies have become.
During the
IP course both Latvian and foreign students had an opportunity
to meet and talk to well-know politicians and policy makers in
Latvia: Chairman of the Latvian Free Trade Unions Association
Mr. Pēteris Krīgers, Chairwoman of the Commission of Social and
Labor Issues, Latvian Parliament, Mrs. Aija Barča, and others.
Besides lectures and discussions students took part in the field
trip to Brukna community to see the practical implementation of
theoretical principles. They received first-hand information
about current development and hot issues discussed among
professionals and policy makers, and practitioners in the field.
Participants of the IP course were awarded with Certificate.
|
|
2011 |
|
Sociālā ekonomika, sociālais uzņēmums un asociatīvās
demokrātijas teorija
No 25. septembra līdz 8. oktobrim
Akadēmijā notika ERASMUS intensīvās starptautiskās apmācības par
tēmu Sociālā ekonomika, sociālais uzņēmums un asociatīvās
demokrātijas teorija. Tajā piedalījās 41 students un 9
mācībspēki no 5 augstskolām (Dānija, Ungārija, Rumānija,
Lietuva). Dienaskārtībā bija sekojoši jautājumi: Eiropas
likumdošanas un Eiropas sociālā modeļa, kā arī Eiropas Statūtu
asociācijām, fondiem un savstarpības organizācijām prezentācija.
Kursa ietvaros notika diskusijas par dažādiem kapitālisma
variantiem, peļņas sadales mehānismiem, darba tirgu,
nodarbinātības kvalitāti. Programmā tika rīkotas gadījumu
analīzes sociālās taisnības. Ekonomiskās nevienlīdzības un
politiskās pārstāvniecības jautājumos. Notika trīs izbraukuma
nodarbības starptautiskajā lidostā Rīga, Valsts Ieņēmumu
dienestā un LR Parlamentā. Paneļa diskusija notika par tēmu
Sociālā ekonomika un sociālā demokrātija: identitāte un
vērtības. Studentiem tika izdalītas socioloģiskās aptaujas
lapas; noslēgumā dalībnieki saņēma Sertifikātus. Studenti saņēma
zināšanas par Eiropas Komisijas iniciatīvām EIROPA 2020
ietvaros. Kursā piedalījās arī arodbiedrību un NVO locekļi,
izglītības darbinieki, politologi un citi interesenti.
Partneri no valstīm:
-
Igaunija,
-
Somija,
-
Dānija,
-
Lietuva,
-
Ungārija
Kursa mērķi, galvenās aktivitātes, sagaidāmie rezultāti (angļu
valodā): |
Social Economy, Social Entrepreneurship and Theory of
Associative Democracy
An intensive international ERASMUS study course Social Economy,
Social Entrepreneurship and Theory of Associative Democracy was
held in September 25 October 8, 2011. 41 student and 9
lecturers from five universities (Denmark, Hungary, Romania,
Lithuania besides Latvia) participated. Several following issues
were covered in both lectures and workshops: presentation of
European Legislation and European Social Model, European
Statutes for Associations, Foundations, and Mutual Societies.
Discussions were around variety of capitalism, income
distribution, labor markets, employment performance. Programme
included case studies on justice, economic inequality and
political representation. Three field trips were held to the
Riga International Airport, State Revenue Service and Latvian
Parliament. Panel discussion day was held on a topic Social
Economy and Social Democracy: Identity and Values. Students
questionnaires were distributed and all participants received
Certificates. Students got knowledge for supported attitude
towards the European Commissions policy EUROPE 2020. At the
course members of trade unions, NGO movements, educators, social
political thinkers took part.
Partners
from:
-
Estonia,
-
Finland,
-
Denmark,
-
Lithuania,
-
Hungary
Objectives, main activities, learning outcomes of the IP were as
follows: |
|
IP programa (angļu valodā):
|
Programme of the IP: |
|
·
Information for students from partnering
universities: You are going to stay in hotel Lielupe
www.lielupe.lv, responsible person from the Academy,
Edgars Grīns, mobile: 00-371-26529099.
·
Informācija ārzemju studentiem: apmešanās
viesnīcā Lielupe,
www.lielupe.lv, atbildīgais no LKrA Edgars Grīns,
tālr. 00-371-26529099. |
|
·
All information about lectures and
workshops will be provided by Laura Ozola at the Study
department, mobile: 00-371-26463371.
· Visu
informāciju par nodarbībām un izbraukuma nodarbībām
varat saņemt pie Lauras Ozolas Studiju daļā, tālr.
00-371-26463371. |
|
·
Responsible person for field trips: Guntis
Dišlers, mobile: 00-371-22008895.
· Par
izbraukuma nodarbībām atbild Guntis Dišlers, tālr.
00-371-22008895. |
|
|
SVARĪGI: lūdzam aizpildīt socioloģiskās aptaujas anketas un
atdot tās Laurai Ozolai Studiju daļā līdz 8. oktobrim! |
Important notice:
please fill in Questionnaires and return them back to Laura
Ozola in the Study department before October 8! |
|
2010 |
|
SOCIĀLĀ EKONOMIKA: VIRZIENI, ATTIEKSMES, IZAICINĀJUMI |
THE SOCIAL ECONOMY: TRENDS, ATTITUDES, CHALLENGES |
2010. gada 31. oktobris 2010. gada 13. novembris |
October 31, 2010 November 13, 2010 |
Partneri no valstīm:
-
Lietuva,
-
Ungārija,
-
Dānija.
|
Partners from:
-
Lithuania,
-
Hungary,
-
Denmark.
|
IP programa (angļu valodā):
|
Programme of the IP: |
|
|
Galvenie rezultāti (angļu valodā):
|
Main outputs: |
|
|
2009 |
|
STARPTAUTISKAIS
APMĀCĪBAS KURSS PAR EIROPAS SOCIĀLĀ DIALOGA GALVENAJIEM
JAUTĀJUMIEM
|
INTERNATIONAL
TRAINING COURSE ON CENTRAL
THEMES OF
EUROPEAN SOCIAL DIALOGUE
|
MĒRĶI:
-
Analizēt, kāds var būt mūsdienu Eiropas sociālā
dialoga ieguldījums Lisabonas Stratēģijas
mērķu praktiskā īstenošanā,
-
Gan studentus, gan pasniedzējus apbruņot ar
kopdarbu inovatīvajā flexicurity
koncepcijā, kurai ir liela nozīme Eiropas sociālajā
agendā un kas piešķir jaunu fokusu sociālā dialoga
jautājumu izpētei,
-
Inovatīvs ir studiju
programmai sagatavotais mācību līdzeklis "Flexicurity
- vairāk drošības ar lielāku elastību darba tirgū" (www.eza.org),
-
Starpvalstu daudz disciplinārs rakstu krājums
"Eiropas Sociālā Attīstība" (skat. foto no krājuma
prezentācijas.
Partneri no valstīm:
-
Igaunija,
-
Somija,
-
Dānija,
-
Lietuva,
-
Ungārija
|
OBJECTIVES:
-
To
analyze how modern European social dialogue could contribute to the
significance of Lisbon objectives
into practice;
-
To
empower students and teachers working together towards innovative
concept of flexicurity that has social agenda of Europe and give
a new focus for research of the issues of social dialogue.
-
Innovative is the support for the study programme teaching material
Flexicurity more security through greater flexibility in labor
market (www.eza.org).
-
International multidisciplinary proceedings European
Social Development (see photos from presentation below).
Partners
from:
-
Estonia,
-
Finland,
-
Denmark,
-
Lithuania,
-
Hungary
|
|
Sekojošu jautājumu analīze:
-
Projekta sesiju galīgā analīze,
-
Projekta akadēmiskā līmeņa kvalitātes novērtējums,
-
Metodoloģija un monitorings,
-
Projekta tīkla ilgtspējas attīstība,
-
Projekta rezultātu izplatīšanas plāns par galvenajiem ES
sociālās agendas un darba tirgus jautājumiem,
-
Inovatīvo Eiropas sociālās attīstības
stratēģiju piedāvājums.
Prakses vietu studiju izpētes tematika:
|
Analysis of:
-
Final
reports from IP sessions;
-
Quality evaluation of IP academic level;
-
Methodology and monitoring;
-
Sustainability development of project network;
-
Plan
of dissemination volume of projects results in key areas of EU
social agenda and labor market;
-
Development of innovative European social development strategies.
Field trips course related:
|
|
-
Bezpajumtnieku centrs Rīgā,
-
Latvijas Republikas Saeima,
-
Ilgtermiņa aprūpes centrs veciem ļaudīm Rīgas pilsētā,
-
Tematiski precizēta mācību vizīte Latvijas Brīvo
Arodbiedrību asociāciju galveno mītni.
PROJEKTA REZULTĀTI:
-
Studiju un apmācību moduļi,
-
Palīgmateriāli jaunajai metodoloģijai integratīvajā
kohēzijā,
-
E-apmācības modulis,
-
Studentu un pasniedzēju divpusējās debates,
-
Dažādu valstu jauniešu tikšanās.
|
-
Centre for homeless people in Riga,
-
Latvian
Parliament,
-
Long-term care centre for elderly people in Riga,
-
Subject oriented field trip to Latvian Free Trade Union Federation.
PROJECT RESULTS:
-
Study
and training module,
-
Guidance material to new methodology of integrative cohesion,
-
E-learning training module,
-
Students teachers debates,
-
Youth gatherings.
|
|
2008 |
INOVĀCIJA IR ATSLĒGA
LABIEM RISINĀJUMIEM NĀKOTNĒ
INNOVATION
IS THE KEY FOR DEVELOPING GOOD SOLUTIONS FOR THE FUTURE
|
GALVENIE
TEMATI:
-
Galvenie
virzieni Eiropas sociālajā dialogā,
-
ES kā
paņēmienu kopums kohēzijai un solidaritātei,
-
Strukturālā kohēzija: sociālo grupu hierarhijas koncepcija,
-
Sociālais
taisnīgums un kopīgais labums,
-
Nabadzības
daba un attīstība,
-
Inovāciju
un zināšanu Eiropa: nodarbinātī9ba, ekonomikas reformas un
sociālā kohēzija,
-
Darba
apstākļi, bīstamie darbi, jaunā darba kultūra.
Partneri no valstīm:
-
Igaunija,
-
Somija,
-
Dānija,
-
Lietuva,
-
Ungārija
|
MAIN SUBJECTS:
-
Main
trends of European Social Dialogue,
-
EU as
a set of measures for cohesion and solidarity,
-
Structural cohesion and embeddedness: a hierarchical concept of
social groups,
-
Social justice and the common good,
-
The
nature and evolution of poverty,
-
Europe of innovation and knowledge: employment, economic reforms and
social cohesion,
-
Working conditions, precarious jobs, new work cultures.
Partners
from:
-
Estonia,
-
Finland,
-
Denmark,
-
Lithuania,
-
Hungary
|
Starpvalstu kursa
mērķis ir uzlabot projektā iesaistīto augstskolu daudzlīmeņu
sadarbības apjomu un kvalitāti. Otrkārt, ir svarīgi bagātināt
sociālā darba studiju programmas ar sociālā dialoga jautājumiem,
tādējādi motivējot studentus labākai izpratnei par nacionālajām
un Eiropas problēmām, tādējādi pieskaņojoties savas valsts
sociālajam un ekonomiskajam kontekstam. Starpvalstu kursa
ietvaros mēs sniedzam informāciju par sociālā dialoga līmeni un
attīstību, kā arī identificējam piemērotus līdzekļus sociālā
dialoga veicināšanai. Šajos jautājumos tiek izstrādāti un
izplatīti palīgmateriāli.
Starpvalstu kursā tiek
analizēti sekojoši jautājumi, kuri izriet no sociālā dialoga
aktuālajiem jautājumiem Eiropā 2008. gadā:
-
Galvenās tendences sociālajā dialogā Eiropā,
-
Demogrāfiskās pārmaiņas Eiropā,
-
Izslēgšana un integrācija,
-
Darbaspēka mobilitāte un integrācija,
-
Eiropas sociāli politiskā
sistēma un sociālās drošības sistēmas,
-
Sociālo partneru loma,
-
Darba apstākļi,
-
Vienlīdzīgas iespējas.
Partneri no valstīm:
-
Igaunija,
-
Somija,
-
Dānija,
-
Lietuva,
-
Ungārija
|
The goal
of the international course is to improve the quality and volume of
multi level cooperation between universities involved in the IP.
Secondly, its is important to enrich social work study programmes with
social dialogue issues thus motivating students for better
understanding of both national and European problems in order to adjust
to social and economical context of their countries. Within the frame of
the international course we offer information about the level and
development of social dialogue and identify appropriate tools and means
for promotion of social dialogue as well as work out and disseminate
materials about those issues.
Following
topics are analyzed in the international course stemming out from
perspectives of social dialogue in Europe for 2008:
-
Tendencies of European social dialogue,
-
Demographic changes in Europe,
-
Exclusion and integration,
-
Mobility of labor force and migration,
-
European social political system and systems of
social security,
-
Role of social partners,
-
Work conditions
-
Equal opportunities.
Partners
from:
-
Estonia,
-
Finland,
-
Denmark,
-
Lithuania,
-
Hungary
|
Dr. Jüri Kõre,
Tartu University, Estonia |
Dr. Marcel Muntean,
Babes-Bolyai University, Romania |
As. prof.Ervīns Butkēvičs,
Latvijas Kristīgā akadēmija, Latvija |
Dr. Rossitsa
Simeonova,
Sofia University, Bulgaria |
|